Průměrný pokles 19 % při sledování televizních přenosů závěrečného kola oproti loňskému roku už něco naznačuje. Podle analýzy Sports Business Journal může za propad zájmu o PGA Tour jak odchod velkých jmen v čele s Jonem Rahmem, Brooksem Koepkou nebo Brysonem DeChambeauem ke konkurenční organizaci LIV Golf, tak právě zdlouhavé a únavné jednání o budoucnosti mužského profesionálního golfu.
Na to totiž nereagují jen diváci, ale i dosavadní stálí sponzoři.
Komisionář Jay Monahan proto na konci sezony začíná sčítat nepříjemné ztráty.
Už teď je jasné, že v příští sezoně přichází turnaj v Las Vegas o svého titulárního partnera Shriners. Spolupráce přitom trvala od roku 2007 a šlo tak o jedno z nejdéle fungujících partnerství na PGA Tour.
Nejde přitom o ojedinělý problém. Monahan hasí i nespokojenost RBC Bank, která sponzoruje RBC Heritage a RBC Canadian Open a navzdory spolupráci od roku 2012 se tentokrát odmítá zavázat k víceleté spolupráci. Letos přitom šlo o nezanedbatelných 25 milionů dolarů.
„Všichni teď sledujeme, jak se PGA Tour snaží vyřešit obchodní model, který je pod značným tlakem a stále není plně vyřešen. Zůstává to otevřené Vyžaduje to hodně trpělivosti od hráčů, sponzorů i fanoušků,“ vysvětluje své pochybnosti Mary DePaoliová, výkonná viceprezidentka a marketingová ředitelka banky.
Bude právě tohle tlak, který nakonec rozhodne o podobě fúze mezi PGA Tour a LIV Golf?
Zdroj: Sports Business Journal
Chceme takového prezidenta? Dcera Arnolda Palmera kárá Trumpa kvůli nevhodným poznámkám
Golf znovu promlouvá do voleb amerického prezidenta. Tentokrát v podobě pikantních historek v podání republikánského kandidáta...
Najde umělá inteligence uplatnění v golfu? Profesionálové ji využívají už teď
Jestli existuje sport, který čeká na pokročilou analýzu dat, je to golf. A právě tomu může pomoci AI – umělá inteligence.